Aankomst - Reisverslag uit New Delhi, India van Els Thoen - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit New Delhi, India van Els Thoen - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Elsthoen

Blijf op de hoogte en volg Els

20 Januari 2012 | India, New Delhi

Twee enerverende dagen achter de rug. Een lange reis, die begon met een twee uurdurende file richting Schiphol, bracht me dan toch volgens schema op dit stukje paradijs. Mijn ervaring met Indiase taxichauffeurs was erg beroerd, maar deze was erg relaxed en ik kon meteen al genieten van het voorbijschietende landschap. Zijn geclaxonneer voor lief nemend.... ''s Lands wijs is 's lands eer. Ruim een uur rijden van Goa aerport arriveer ik op mijn eindbestemming, Agonda beach. Het ligt ten zuiden van Goa en het is nog erg ongerept. Hier geen luxe resorts, maar hutjes op het strand. Mijn kamer ligt ietsje van het strand af en ik ben blij dat ik me niet van te voren voor de hele periode heb vastgelegd. Het eerste wat ik doe is zo'n hutje op het strand regelen, morgen kan ik er in trekken. Het is echt fantastisch, zo basic als wat, een bed en een badkamer die volgens onze normen eigenlijk de naam niet verdient. Het is een met tentdoek overdekte vlonder, maar ik heb een eigen toilet, wastafel en douche, ook al komt er alleen koud water uit. Maar dat is met deze temperaturen geen probleem. Trouwens, ik was toch van plan om smorend wakker te worden met een duik in de zee. Net als in Denia, ging ik ook altijd eerst een stukje rennen langs het strand en het laatste stuk zwemmen. Ga ik hier ook doen, houd ik meteen mijn trainingen een beetje bij.
Vanmorgen is de cursus al gestart en om eerlijk te zijn is mijn planning is te strak geweest . Degenen die mij goed kennen weten dat ik daar wel vaker last van heb. Gisterenochtend aangekomen, in de middag en avond meteen kennismaking en vanmorgen om zes uur eerste bijeenkomst. Mijn Boortmeerbeek is nog niet helemaal aangepast, dus vannacht om twaalf uur was ik klaarwakker. Vandaag me dus maar met dikke ogen door de stof heen worstelen. Vanmorgen eerst twee uur asana's gedaan, of te wel de fysieke training gehad. Daarna filosofie les. Heb in ieder geval de letterlijke betekenis van guru geleerd. Gu betekent duisternis en ru betekent licht. Een guru begeleidt iemand dus van duisternis naar het licht. Het is maar dat jullie het weten, bij ons wordt het woord guru nogal eens misbruikt...
Ga me nu voorbereiden op mijn anatomie les. We'll keep in toch.

Veel liefs uit een inspirerend Goa.
Els

  • 22 Januari 2012 - 10:52

    Kiek:

    Wauw, lieve els, het klinkt als de beste plek om nieuwe ontdekkingen te doen over jezelf, het leven of wat dan ook! Vooral omdat je niet gestoord wordt door wie of wat dan ook.
    Geweldig, geniet ervan.
    lieve groet, Kiek

  • 22 Januari 2012 - 20:51

    Kaat:

    Wat tof dat ik je zo kan volgen. Succes en liefs van je zus x Kaat

  • 23 Januari 2012 - 18:35

    Kaat:

    Hoi Els, leuk om je verslagen te lezen.
    Hoe slaap je? Wat en wanneer eet je?

    x Kaat

  • 28 Januari 2012 - 23:44

    Marguerite:

    Ha els,

    hoop dat het je goed gaat. het lijkt me heerlijk zo primitief op het strand in je hutje, het geluid van de zee en de warmte. geweldig.
    en ook de yoga klinkt erg aantrekkelijk. wat zal je lijf aan deze inspannende oefeningen zoals op je hoofd staan gaan wennen. Hoop dat jullie Guru daar je veel nieuwe inzichten en kennis brengt. integreer ze met je eigen kennis en bedenk dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
    Jij veel plezier en geniet van alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Els

Ik ga in Goa een intensieve yoga teachter opleiding doen van vier weken, zes dagen per week. Ik doe de ashtanga vinyasa opleiding. Daarna vertrek ik voor twee weken naar Rishikesh in Noord-India en ik ga in India bedenken wat ik daar ga doen.

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 23141

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 01 Maart 2012

Yoga teacher training

Landen bezocht: